Dolgozni akarok. Szeretnék minden hétköznap reggel bemenni a munkahelyemre, és valami hasznosat tenni. És nem aggódni azon, hogy nem lesz miből megélnem, hogy nem tudom fizetni az albérletet és azon aggódni, hogy csalódást okozok a szüleimnek, amiért nem tudok megállni a saját lábamon.

Nem vagyok idióta, értelmes embernek tartom magam, mégsem tudok találni egyetlenegy állást sem. Három munkahelyem volt, mióta befejeztem az egyetemet. Mindegyik helyről el kellett jönnöm, önhibámon kívül. A végzettségemmel nem tudok elhelyezkedni, kénytelen vagyok valami mást tanulni.

Dolgoztam műszaki boltban, gyárban és telemarketingeztem is. Ez utóbbihoz elismerem, hogy nem volt tehetségem, mivel nem tudtam meggyőzni a cégvezetőket, hogy szükségük van egy internetes hirdetési felületre, amit máshol nagyságrendekkel kevesebb költségért vagy ingyen megkapnak. Nem hittem benne, ez az igazság, ugyanakkor hat óra elteltével is tudtam logikusan és kedvesen beszélni az érintett ügyféllel.

Bementem a székesfehérvári önkormányzat ügyfélszolgálatára tájékozódni, hogy milyen lehetőségeim vannak, valamint milyen támogatásra jogosult egy pályakezdő, felsőfokú végzettséggel és START-kártyával rendelkező, fehérvári férfi. A válasz gyors és határozott volt: semmire. Itt tartunk, 2013. Magyarország. Költői kérdés: hogyan próbáljon megállni egy magyar fiatal a saját lábán, ha nem kap semmilyen támogatást és nem tud azonnal elhelyezkedni, miután kijött az iskolapadból?

A Munkaügyi Központtal hasonló a helyzet. Bemegyek, várok két-három órát, más dolgom úgy sincsen, majd mikor sorra kerülök, egy kedves hölgy mosolyogva közli, hogy nem vagyok jogosult támogatásra, mivel nincsen háromszázhatvanöt nap munkaviszonyom, és majd próbál állást találni nekem. Nos, eddig kétszer telefonáltak onnan, hogy küldjem el ide, meg oda az önéletrajzomat. Ennek már több hónapja, és nem érkezett semmilyen érdemleges válasz.

Mit kell tenni, hogy munkát találjon az ember? Küldözgetem az e-maileket az interneten és az újságokban található álláshirdetésekre, nézem a facebookot, hátha valaki megoszt egy linket, amin olyan állás van, amire még nem jelentkeztem. Az esetek nyolcvan százalékában még csak válaszra sem méltatnak a hirdetők. Nem számít, milyen állás, csak tudjak végre dolgozni.

Érdekes módon, a piramisjáték és a svájci cég (gondolom, a többség tudja, hogy mire gondolok) rendületlenül virágzik. Ilyenben soha nem szeretnék részt venni. Érdekes módon, ha az ember önmaga tesz fel egy álláshirdetést, akkor pont ezek a szervezetek találják meg először.

Tegnapelőtt voltam egy fehérvári gyárnál megírni a tesztet, gyakorlati tesztet csinálni és interjúzni. Hosszú távra keresnek embereket. Nos, én tavaly szeptemberben voltam náluk, sikeresen túljutottam mindkét teszten, majd az interjún elkövettem azt a hibát, hogy elárultam, levelező tagozaton tanulok. Hamar elköszöntek. Kedden visszamentem, és gondoltam, most blöffölök. A teszteket kiválóan készítettem el, majd egy kedves HR-es hölgy közölte, hogy hazamehetek. Az indokláson meglepődtem. Akinek nem sikerül a teszt, fél év múlva próbálkozhat újra, akinek viszont az interjú nem sikerül, nos, ő csak egy év múlva. Mivel nekem 2012. szeptemberében az interjú nem sikerült… Talán egyszer majd megértem ennek a logikáját.  

Mivel foglalkoznék legszívesebben? Nem számít. Csak legyen egy munkám. Hogy is szól az a kínai közmondás? „Ha a hobbid a munkád, akkor életedben egy percet sem kell dolgoznod.” Igen, azt hiszem így. Nos, 2013. Magyarországán egy kicsit lejjebb kell adni az igényeket. Az emberek jelentős többsége nincs abban a helyzetben, hogy válogasson a munkák között. Mondjuk szívesen lennék újságíró, publicista vagy részese valamilyen agytrösztnek. Úgy érzem, ehhez lenne affinitásom és nem érezném azt, hogy dolgozom. Néha le kell mondanunk a fontos dolgokról, a vágyainkról, mert ez által leszünk emberek, esendő emberek.

Talán nem Székesfehérváron találom meg a helyem. Talán már nem köt ide semmi. Beleszülettem ebbe a szociális koszfészekbe, ahol azért élünk, hogy dolgozzunk és egy életen keresztül „toljuk a szopórollert”. Dolgozni akarok!

Zoltanus

Szerző: Zoltanus88  2013.05.16. 10:05 71 komment · 1 trackback

Címkék: munka székesfehérvár állás álláskeresés munkanélküli álláshirdetés megélhetés

A bejegyzés trackback címe:

https://zoltanus.blog.hu/api/trackback/id/tr255302781

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kommentár nélkül 2013.05.17. 08:15:17

Akkor (2012. június 23.) Most (2013. május 16.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Waszabi 2013.05.17. 00:42:12

Annyi történt, hogy Orbán Viktor népszerű hazugságaival felvértezve, annak ellenére, egyszerűen, előzetes hangjelzés nélkül elgázolt egy gyorsvonat, amely 23 éve naponta közlekedik azon az útvonalon, amelyen te véletlenül csak most voltál kénytelen átmenni. És pont találkoztatok.
Nem mellesleg, Orbán ugyan ezt honnan tudhatta volna, hisz sosem dolgozott? Mert nem.
Most legalább - mások tanulságára is - tudod, hogy hány óra van Magyarországon ma, 2013 nyarán. Azt mindenesetre biztosan, hogy mindaz, amit Orbán hazudozik a népnek 2010 óta, nos, mindaz nem igaz, mármint, hoyg ez árva szó sem igaz abból. Még sokan fognak így járni, amíg rájönnek, hogy a kedves vezető orbitálisat hazudott a szemükbe bármiről, ami a hétköznapi élet azon vonatkozásaiban fordul elő, aminek részese ő maga sosem volt.

nnnnnnnn 2013.05.17. 01:00:08

@Mr. Waszabi: igen. gyurcsány alatt tárt karokkal fogadták volna bármilyen munkahelyre. akkoriban még jól ment az embereknek, mindenki dolgozott, nem lehetett egyszerűen munkanélkülit látni.

NemNick 2013.05.17. 05:39:13

Te Srác!

Tudom, hogy nehéz munkát találni. Jó munkát meg mindig is az lesz. De még van egy csomó időd, fiatal is vagy, ami sok mindenre mentség.

Ha azonnal szeretnél valamit, két dolog áll nyitva előtted: vagy külföld vagy a vállalkozás.

Fontold meg. Komolyan.

Ostoba Mérnök 2013.05.17. 06:14:02

Index címlapon vagy.
Légyszives írd már ki, hogy pontosan melyik egyetemet végezted, milyen szakon?

Lássák csak a 18 évesek, hogy honnan jönnek ezek a fényes karrierlehetőségek (műszaki bolt, gyár, telemarketing)

Zoltanus88 2013.05.17. 06:37:38

A Pázmányon szereztem történelem-bölcsész diplomát.
Köszönöm szépen a hozzászólásokat!

midnight coder 2013.05.17. 06:57:30

@Zoltanus88: Na látod, ezt elcseszted, ez kb. annyi mint ha lenne egy érettségid. Ezért kellene a fiatalokban tudatosulnia, hogy a pályaválasztás fontos dolog, és mielőtt beül abba a suliba 5 évre előzőleg ugyan már nézze meg hogy kell-e a munkaerőpiacon az akivé az értékes ideje és energiája feláldozásával képzi magát.

midnight coder 2013.05.17. 06:58:54

Amúgy még nem késő, még mindig lehet tanulni - a te esetedben kell is - ezúttal próbálj olyasmit találni, ami nem csak téged érdekel, de a munkaadókat is.

fizetekmegegysort 2013.05.17. 07:05:46

Csúnyábban is meg fogod kapni, de sajna nem versenyképes a diplomád. Azért lehetőségeid vannak. Először is kérd profi fejvadász segítségét pl önéletrajzod átnézéséhez. Aztán:
1. Tanulj még, valamit ami versenyképes (idő és pénz és öreg pályakezdő leszel, szóval ez a legkevésbé jó megoldás)
2. Mozdulj más városba, próbálj multikhoz bekerülni, hátha és ott helyt állva fejleszteni magad, előre lépni.
3. Külföld
És végül, de talán a legfontosabb: DÖNTSD EL mit akarsz dolgozni! Olyan nincs, hogy bármi jó lesz, mert nem fognak komolyan venni a munkaerő piacon ha mindent megpályázol.
Sok szerencsét!

Zoltanus88 2013.05.17. 07:15:34

Köszönöm a tanácsokat. Jelenleg logisztikai menedzsernek tanulok. Ugyanakkor fontolom a más városba költözés lehetőségét.
Már most is úgy érzem, hogy öreg vagyok. Huszonöt éves leszek novemberben...

ob.szerver 2013.05.17. 07:21:45

"Mit kell tenni, hogy munkát találjon az ember?"

Fogadd meg az amerikai fiataloknak szóló tanácsot a XIX második feléből: go west, young man. És vissza se nézz.

hosszúkávé 2013.05.17. 07:40:41

Mást gondolok, mint a többiek: nem a diplomáddal van baj. Nekem két bölcsészdiplomám van, 20 éve dolgozom (egyetem alatt is mindig dolgoztam) soha nem voltam munkanélküli, sem multirabszolga. Sokfélét dolgoztam, mert a változatosság nekem nagyon fontos, mindig messze a magyar bérszínvonal felett kerestem, és 2 évtől eltekintve mindig a magam ura voltam.

Lehet kárhoztatni a bölcsészdiplomákat, pedig nagyon jól használhatók, ha tudjuk mit szeretnénk és nem félünk a munkától.

A biztonságot nekem nem az jelenti, hogy elmegyek valahová dolgozni, ahol adott pénzért kitapossák a belem. A biztonságot az jelenti, ha olyan sok mindent csinálok jól, hogy rendszeres megrendeléseim vannak és egymásnak ajánlanak az ügyfelek. Ehhez kell egy kis kurázsi és nagy munkabírás (van, hogy nagyon sok munka jön be egyszerre) de megéri. Nekem legalábbis nagyon.

northern lights 2013.05.17. 07:42:06

Zoltanus88:
Szerintem ne add fel, akik nem mérnökként végeztek hasonló cipőben járnak, írom ezt TTK-s ként. Sajnos OKJ-s és egyéb felsőfokúnak titulált tanfolyamokkal ott a gond, ha nem keresel gyakorlati helyet, nem lesz gyakorlati tapasztalatod sem és kb. ugyanott leszel, mint ahol most vagy. Mindenesetre kívánom, találd meg számításod, bármibe is fognál.(Azért Pázmány BTK, kb. ELTE BTK-val vetekszik nehézségben, szóval nagy szó hogy elvégezted, írjon bárki, bármilyen kritikát végzettségeddel kapcsolatban...)

midnight coder:"suliba 5 évre előzőleg ugyan már nézze meg hogy kell-e a munkaerőpiacon az akivé az értékes ideje és energiája feláldozásával képzi magát"- sajnos 18 évesen nehéz konkrétan 5 év múlva hiányszakmát előre megtalálni, egy bölcsész beállítottságú fiatalnak nem biztos hogy programozás vagy vagy más mérnöki vagy természettudományos szak feküdne.

"Amúgy még nem késő, még mindig lehet tanulni - a te esetedben kell is - ezúttal próbálj olyasmit találni, ami nem csak téged érdekel, de a munkaadókat is. "- tudod mi érdekli a munkaadókat?" minél kevesebbet kelljen, hogy fizessen, lehetőleg 5 év szakmai tapasztalat vagy több, és a cég érdekszférájában eső képviselő vagy polgármester stb. legyen rokoni körödben.

midnight coder 2013.05.17. 07:49:27

@northern lights: "egy bölcsész beállítottságú fiatalnak nem biztos hogy programozás vagy vagy más mérnöki vagy természettudományos szak feküdne"
Persze hogy nem. Mehet Pl. asztalosnak, vízvezetékszerelőnek, hegesztőnek. Kismillió olyan dolog van amit kitanulhat, és ami még mindig jobb mint elcseszni 5 évet, aztán a használhatatlan diplomával a zsebben zöldséget árulni a piacon.

northern lights 2013.05.17. 08:16:08

@midnight coder: "Mehet Pl. asztalosnak, vízvezetékszerelőnek, hegesztőnek. Kismillió olyan dolog van amit kitanulhat" - szerintem (bár lehet nem így van), vki azért megy bölcsésznek mert az amiben jó, pl. jó nyelvérzéke akkor valami nyelvszakot választ. Ha meg van technikai érzéke, akkor olyan szakmát, de hülyeség azt feltételezni, hogy számos szakmunkás/ szakközepes választotta a bölcsészetet. Filozófus asztalost még nem láttam, sem hideg burkolót, sem kőművest, sem vízvezeték szerelőt, max filozofálót.Egy sebész orvosi diplomával takaríthat, de egy takarítónő nem műthet. Viszont van olyan, akinek annyi műszaki érzéke van, hogy egy villanykörtét kicserél telefonos segédlettel, abból szakmunkást képezni életveszély...

sanche_ 2013.05.17. 08:19:52

Én nem akarom bántani a srácot (remélem nem is fogom) és tiszteletreméltó bátorság, hogy le merte írni, hogy milyen szakon tanult és nem kamuzott róla, hogy "ööö mérnök vagyok..".

Én nem állítom, hogy minden bölcsész kuka és ne menjen senki annak, de azért a sok munkanélküli bölcsész igazából elég sokat ártott az országnak. Tudom, hogy 18 évesen olyan laza a világ és úgy érzed, hogy jogod van ahhoz, amihez kedved van, de utána ne sírj, hogy nincs munka. Ahhoz, hogy az ember műszaki területre menjen tanulni, nem kell kockának lennie.. Az többnyire egy választás, hogy sok szenvedés után munkát és pénzt akar az ember. A bölcsészet többnyire viszont évekig tartó lébecolás, ahol a 3-as rossz jegynek számít a legtöbb tárgyból és vidáman elvannak az emberek, és ha kijönnek, kb az 5%uk helyezkedik el a területén, a többi meg megy a mekibe és hasonló helyekre. És az állam, vagyis az adózó emberek, akik vért hugyozva (már bocsánat) szereztek diplomát, tudatosan készülve a munkára, végigfizeti az embereknek ezt az ötéves bölcsész akármit, ami után ha egyáltalán munkához jut, az olyan lesz.

És tényleg megértem azokat, akik történelem és egyéb szakokra mennek, ha vakon megmakacsolom magamat és csak és kizárólag az úri kedvemre hallgatok, akkor nekem se a mérnökség lett volna az első..Max a harmadik. Épp ezért nem hat meg, ha nincs munkájuk..nem elégtételt érzek, mert nekem se jó, ha más szenved (és mellesleg tovább él az adómból, miközben Ő nem nagyon tesz a közösbe.) - de azért érzek egy olyat, hogy van előttünk egy szakadék, jó lenne egyenesen menni, de látom előre, ezért inkább kerülök..a másik meg csak azért is megy előre és mikor zuhan, akkor meg felháborodik és azt mondja, hogy nincs igazság.. Most erre mit mondjak?

Jó, ha próbálkozol továbbképzésekkel, de az sajnos igaz, hogy ha elvégzed és keresel a szakképzésnek megfelelő munkát, akkor nem egy szuper kétdiplomás peches ember leszel, hanem egy 25-26 éves érettségi+OKJ papíros ember, lényegi munkatapasztalat nélkül.

Többen mondják, hogy menj nyugatra. Ja, az megoldás, ellébecolni az egyetemi éveket, aztán szaktudás és piacképesség nélkül kimenni... Tény, hogy kis szerencsével lehetsz Londonban valami utolsó takarító, de nem baj, mert az angoloknak tudósként is csak félember vagy, ha nem vagy angol..vagy Hollandiába hasonló kondíciók mellett. Nem fogsz olyan rosszul keresni, de meg se gazdagszol belőle ráadásul jó eséllyel nem is fogsz tudni sokáig kint maradni. Aztán hazajössz és ugyanúgy leszel, mint most itt.

Én úgy gondolom, hogy azok tudnak tartósan és értelmesen elhelyezkedni kint, akik itt is el tudnak helyezkedni, csak többet akarnak keresni. Szerintem az eszetlen menekülés nem is etikus (fent említettem, hogy 25 évig vígan éltél adóból, most meg vállrándítással elmész, mert nem tudsz tovább ingyen élni) és az esetek nagy többségében nem jó neked se. Itthon kell kapaszkodnod és ha van valami alapod, akkor lehet külfölddel is próbálkozni.

sanche_ 2013.05.17. 08:33:40

@northern lights:
Nem ilyen egyszerű a helyzet. Valójában egy átlag ember kevésben különbözik egy másiktól függetlenül, hogy merre tanult.

Elég magas szinten van az, hogy na igen, Ő azért programozó, mert óriási tehetsége van.
Ez olyan, mint a vezetés.. 95% rutin kérdése, ezer emberből egy nem tud megtanulni vezetni... A legtöbb munkával is ez a helyzet, ha 18 évesen kezdesz orientálódni, akkor jóformán bármi lehet egy átlag emberből...

Nagyon kevés az olyan bölcsész, aki azért ment annak, mert jó benne. Ez a többségnek egy menekülő pálya, amit a teljesen rossz középiskolai rendszer kreál azzal, hogy rettentő humánorientált, olyan formában, hogy a fő tárgyak azok tipikusan pofára osztályzott furcsa dolgok... És ehhez hozzájárulnak a rossz, a saját tudományukat nem értő tanárokkal, kevés óraszámban tartott természettudományos-szerű tárgyak..

bloodmage 2013.05.17. 08:36:06

Tudom, hogy baromi nehéz kitartani és keresni. Én azt tanácsolom mégis azt csináld ami igazán érdekel. Ha kell hobbi szinten magadnak. Azt mondod elemző munka érdekelne. Ezt komolyan csinálni baromi kemény. Szerintem próbáld ki. Nézz utánna valaminek fogalmazd meg úgy hogy mindenki meg tudja érteni mi benne a lényeges és tedd fel valahova. A minimum amit kapsz belőle hogy addig is jól érzed magad. Aztán meg egy állásinterjún az ember meg akarja győzni a másikat, hogy ő igazán jó választás egy adott munkára. Ez sokkal könnyebb ha Te is hiszel benne. Ha pedig tudod, hogy Te ezt AKAROD és még akkor is csinálod, ha senki nem fizet érte, akkor szerintem hinni is fogsz benne.

Void Bunkoid 2013.05.17. 08:42:36

@midnight coder: bizonybizony. A legviccesebb, hogy a legtöbb magyar fiatal / meg a megmondóemberek is - szinte kizárólag DIPLOMÁKban gondolkodnak, van a rossz diploma = nem ér semmit, mehetsz mosogatni meg zöldséget árulni, a jó diploma = mérnök. Meg van a "külföld".

De senki nem gondol a szakiskolákra, meg szakképzésekre. Ami bizony főleg a "külföld" lehetőségeknél jól jön, mert totál szakképzetlenül külföldre menve tényleg a mosogató meg az automata kávégép gombjai várják csak az embert (a puccos nyelvtudás lóf*sz, angolul Angliában egy négyéves gyerek is tud...), az "észkombájngyár-jelenség" nyugaton már rég lezajlott, ott is minden helyi diplomás vezető akar lenni, és bizony jól fizető irodai-adminisztratív melóknál a külföldiek is leginkább a saját anyagukra támaszkodnak, VISZONT külföldön is van iszonyú szintű szakemberhiány, és bizony egy jó kezű asztalos, hegesztő, CNC-esztergályos, vagy víz-gázvezetékszerelő vállalozóként simán fog annyit keresni odakint, mint az inges-nyakkendős diplomás úr.

És ehhez a szaktudást itthon is el lehet sajátítani.

Csak a mai fiataloknak büdös a ráspoly, franciakulcs meg a hegesztőpálca, ők egeret meg lézerpointert akarnak a kezükbe :P

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 08:47:53

@Zoltanus88: Zoltán!
Ne foglalkozz a sok rosszindulatú hozzászólóval!
Ha rámész a kozigallas.hu-ra,akkor látni fogod,hogy minden álláshoz minimum felsőfokú végzettség kell!Nézz szét rajta.
Nem ajánlom hogy neten keresztül küldözgesd az önéletrajzokat,mert amikor egy diszpécseri állásra (BKK) bemegy több ezer önéletrajz,akkor a HR-s gyakorlatilag meg sem tudja nézni azokat!
Személyesen vidd az önéletrajzodat be a kiszemelt állásra és NE add más kezébe,csak a főnök kezébe mindig!
Ez nagyon fontos!
Továbbá nagyon sok helyen ált.iskolai végzettségekkel vannak bent a középfokú végzettséget igénylő állásokban a mutyik és a bratyik!
Ne feledd,hogy nem bekerülni nehéz egy munkahelyre,hanem bent maradni!
Azt meg elég nehéz elintézni,hogy mindenkinek szimpatikus legyél!
Tehát szabályok a következők;
1-személyesen bevinni az önéletrajzot és közvetlen a főnök kezébe nyomni!!
2-Ha bekerülsz és szeretnél megkapaszkodni,akkor mindenkinek széthúzni a picsáját és szó szerint csontig benyalni!Etetni,itatni kell az ott lévőket pénzt nem sajnálva önteni a belükbe a kávét ahhoz,hogy megkapj minden segítséget és ne utáljanak ki!
3-Elvállalni minden cserét és pluszmunkát az elején főleg!
4- A képzetlenebbeknek soha ne mondd a valódi végzettségedet,mert féltékenyek és irigyek lesznek arról nem is beszélve,hogy annyira féltik az állásaikat hogy alád fognak tenni és mivel te vagy az új,így 0 az esélyed arra,hogy jól gyere ki egy egy adott helyzetből!
5-Állatira vigyázz,hogy ne vezessenek félre az ott lévők,direkt kibaszásból,tehát ne higgy el mindent vakon,amit mondanak neked (kivéve ha a főnök mondja)!

Talán így,de még így sem biztos,hogy sikerül megkapaszkodni az adott munkahelyen!
A fiúkat jobban szeretik a nőkkel telített helyeken,mivel te fiú vagy,nagyobb az esélyed olyan munkahelyen,ahol sok a nőnemű.A szuttyos vénasszonyok meg MINDENT elhisznek amit mondanak nekik (kedves vagy,csinos vagy,annyira okos vagy stb stb),tehát beszopják a hízelgést még akkor is,ha sejtik hogy ordenálé nagy hazugság!
Sok sikert kívánok neked!

Void Bunkoid 2013.05.17. 08:53:34

@hot-spot: nagyobb cégnél sajnos (nemcsak multinál, magyarnál is) nem tudod a főnök kezébe nyomni az önéletrajzot személyesen, már a portán sem fognak beljebb engedni, hacsak nincs előre megbeszélt MÍÍÍTINGed valakivel a cégen belül - még a háeres cicamacát sem fogják kihívni a te kedvedért, nemhogy az adott pozícióhoz tartozó vezetőt.

Amint leadtad ott, a portán az önéletrajzot, meg sajnos pont uyganaz a sorsa, mint a netes jelentkezésnek, rosszabb esetben - "kisebb nagyobb" cégnél (azaz ilyen max 100-150 munkavállalóig), ahol még hellyel-közzel mindenki ismeri egymást személyesen és mindenki tudja, mi merre hány méter, a felvételeknél is - már maga a portás kivágja a kukába az önéletrajzot, ha nem voltál csókos.

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 09:02:06

A többi hozzászólónak pedig a következő lenne az üzenetem!

Teljesen mindegy milyen végzettsége van egy embernek akkor,ha olyanok töltenek be pozíciókat,akiknek a végzettsége meg sem közelíti azt,ami az előírás.Az ország telistele van, bratyikkal és mutyikkal a legalsóbb szintekig,az utolsó portásig bezárólag!
Nagyon nagyon kevés az a munkahely,amely a valódi tehetséget veszi figyelembe felvételkor,már a maszek világra sem jellemző ez mostanában!
Régen a bratyizás többnyire csak a felső vezetők körében volt divat,amit szabad Jupiternek,nem szabad a kis ökörnek alapon,az alsóbb szinteken nem engedték ezt még a rohadvány szocializmusban sem!
De ma már nem csak az állami szférában öltött ez gigantikus méreteket,hanem a kapitalista munkahelyeken is.
Emiatt a sajnálatos jelenség miatt,az illető lehet a világ legokosabb,legkreatívabb,legtalpraesettebb,legkommunikatívabb munkavállalója is akár,az esélyei akkor is a nullához fognak közelebb állni felvételkor,ha nincs valami gigantikus istenverte nagy hátszele!
Csak mert még az sem mindegy sajnos manapság,hogy kinek mekkora hátszele van,azaz az ismerős,aki bevitte az adott munkahelyre,milyen pozíciót tölt be ott.Ha egy magasabb beosztásban lévő ismerősének kell az adott állás,akkor 100% hogy a kis bratyit lapátra fogják tenni!
Ez ma a véres magyar valóság ebben az országban sajnos!
Teát nem kell lehúzni a szerencsétlen még tapasztalatlan munkavállaló fiatalt mindenféle baromsággal,hogy minek tanult,meg minek annak tanult aminek és hasonló ökörségek,mert ez mind hazugság!
Hazugság hogy nem érdemes tanulni,és hogy most nem trendi az adott diploma,az nem jelenti azt,hogy X év múlva nem fognak 10 kézzel kapkodni majd utána,miután majd kénytelenek lesznek a megüresedett állásokra a sok szakképzetlent meg tanulatlant felvenni,mivel minden más értelmiség elment ebből a nyomorult országból!
Tehát lehet visszavenni a sok buta arcoskodásból és marhaállat ostoba tanácsokból!
No!

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 09:02:59

@Void Bunkoid: Várd meg a parkolóba!
Kell az a kurva állás?
Tudd meg hova jár a főnök fallabdázni golfozni teniszezni stb stb!

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 09:05:34

Nekem is el kéne már kapnom egy kapitalistát valamelyik parkolóban,hátha kell neki egy majdnem diplomás takarítónő.DDD

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.05.17. 09:18:42

"Mondjuk szívesen lennék újságíró, publicista vagy részese valamilyen agytrösztnek."

Bocsánat, de ezek tipikusan azok a munkakörök, amiket most is tudod csinálni. Sőt csinálod is, hiszen blogolsz.
Tessék kiválasztani egy számodra megfelelő irányvonalat, és aköré felépiteni egy blogot. Kelleni fog 2-3 év, minimum heti szintű posztokkal mire elmondhatod magadról, hogy "blogger" vagy, de legalább lesz egy felmutatható háttered, ha később újságirói pályára tévednél. (kvázi referencia, vagy fejlődésmutatás)

A munkát kereső emberek 90%-a ott követi el a legnagyobb hibát, hogy a munka keresése közben nem csinál gyakorlatilag semmit. Se önképzés (bár irtad, hogy ez nálad megvan logisztikusként), semmi.
Tény, hogy a legjobb munka az amit szeret az ember, de ezért manapság már nem elég beszerezni csak a végzettséget, hanem folyamatos ön-utánképzés és a trendek követése kell.
Pláne, hogy nincs is más dolgod jelenleg!

A "25 évesen meg öreg vagyok" dolgot meg felejtsd el, baromság.
Én gyerekkoromban tudtam mi akarok lenni, el is jutottam oda. Viszont 30 és 40 között félúton heti szinten tanulom az új dolgokat, mert csak ezzel tudok az ügyfeleimnek naprakész lenni.

Piraeus 2013.05.17. 09:21:31

Akkor talán fel kéne venni a kapcsolatot a Pázmányos öregdiákokkal. Fenti hozzászóló állításával szemben köszönik jól vannak a diplomájukkal és az állásukkal. Talán annál egy picivel hatékonyabb lenne, mint mindenféle állásokra gondolkodás nélkül küldözgetni az önéletrajzot, illetve olyan munkákra jelentkezni amikhez garantáltan közöd nincs. (Műszaki bolt, gyár, telemarketing...).

Kísérelj meg egy kicsit munkaadói fejjel gondolkodni! Te felvennél valakit, aki azt sem tudja mit akar, csak "dolgozni"? Szerinted akinek semmilyen elképzelése nincs, az mennyi idő alatt fog lelépni 20 forinttal magasabb fizetésért egy állásból? Mennyire lesz elkötelezett? És aki még a maga érdekében sem hajlandó végiggondolni, hogy mi lehetne belőle, attól mennyire várhatjuk el, hogy egy projekt során használja az agyát?

Azt írod szívesen lennél újságíró. Megkerested azokat a volt egyetemtársaidat, akik ezen a területen dolgoznak? Megkérdezted őket, hogy mi kell ahhoz, hogy bekerülj egy szerkesztőségbe? Tudod melyik lapnál dolgoznál szívesen és melyiknél semmiképp?

Egyáltalán.... Teszel te valami átgondolt lépést azért, hogy a céljaidat elérd vagy csak rinyálsz az interneten, hogy kicsit megnyugtasd magad?

Zoltanus88 2013.05.17. 09:23:24

Őszintén megvallom, nem gondoltam volna, hogy ilyen mértékű vitát, eszmecserét indítok el a porosodó blogomon, ezzel a bejegyzésemmel.
Valóban, tizennyolc évesen, amikor elvégeztem a gimnáziumot, a történelem tanárom hatására kezdtem el ezen a szakon az egyetemet. Mondhat bárki, bármit, nem volt könnyű, igaz nehéz sem. Csak tanulni kellett, és hozzászokni ahhoz, hogy előadást tartok, több ember előtt beszélek, rendesen írok.
Sosem volt büdös a munka. Diákként sok helyen dolgoztam. Volt, hogy gyümölcsöt szedtem, volt, hogy labdarúgó mérkőzésen voltam büfés, de dolgoztam gyárakban, ötven fokban is, délelőtt, délután, éjszaka.
Szívesen tenném azt, amit szeretnék, ám ezt a luxust egyelőre nem engedhetem meg magamnak. Egy állás kellene, amiből meg tudok élni, de közben sem adnám fel a célomat.

Void Bunkoid 2013.05.17. 09:27:05

@hot-spot: mondjuk igen, ez használható megkerülő megoldás :)))

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 09:28:23

@Piraeus: Azért azt se felejtsd el megemlíteni neki,hogy az újságírói pályához nem árt valamelyik pártban is bent lenni.És most szívesen írnám,hogy ha csak nem valamelyik bulvárhoz akar menni,de sajnos nem lenne igaz még az sem.Azaz a legutolsó szennylapnál sem lenne mindegy,melyik pártot képviseli az alkalmazott.
Szóval addig jó volt a gondolatmeneted,hogy vegye fel a kapcsolatot a volt osztálytársaival (az okosabbak már az iskolában kiépítik az ismeretségi tőkéjüket) majd belép valamelyik szutyok pártba,eljár az elbaszott rendezvényeikre óbégatni és transzparenseket lobogtatni,megtanulja hogy a kínos igazságot hogy lehet ügyesen elferdíteni,majd talán ha szerencséje van,akkor kap egy szakadék állást havi 100 nettóért.:)
Kb ez a helyzet ha nagyon reálisak akarunk lenni.

up2thebottom 2013.05.17. 09:29:43

Jajj, fejezzétek már be! Annyira gusztustalan ez a szokásos szöveg:
"Ménemtanútá_mérnöknek_vazze_degenaaa_vagy!" Kicsit hazajövök és ezt kell olvasni...
Egyrészt a magukat mérnöknek nevezők 90%-a semmi olyat nem végez, amit mondjuk egy történész ne tudna elvégezni.
Másrészt az IT szektort, az autóipari gyártást és az eköré épülő beszállítói réteget, továbbá az SMT gyártókat nyugodtan vehetjük lufinak tehát bárki kerülhet sz*p*rollerre 5-8 éves időtávban - lásd a 25 évre hitelt veszek fel értelmiségi szekciót, aztán persze csak kb. 6 évig tudja fizetni...
Ami a "gépészmérnökséget illeti": amikor én végeztem a BME-VIK-en - úgy 13 éve - akkor a gépész szak volt a "legalja" és nem gondolom, hogy sokat javult volna a helyzet csak az autóipari bumm miatt több ember kell, akik solidworks-ben arrébb tudnak tenni 2 vonalat meg tudnak írni egy emailt basic angollal Hans-nak a verziólekövetésről esetleg ki tudnak tölteni egy FMEA-hoz köthető táblázatot.
It-s melók nem elhanyagolható hányada abból áll, hogy a cég középvezetői vmi külcéggel bevezettetnek egy márkás sw-t - magukat levédendő - aztán csak hotline-t kell hívogatni. Lehetne sorolni...

(Fetrengtem a röhögéstől, mikor találkoztam Manchesterben 3 volt évfolyamtársammal - 7kila körül kerestek akkoriban állításuk szerint menő multi mo.-i telepén mérnökként - pár helyi havernak bemutattam őket irány sörözni a magyarok csak mekegtek és nem értették a helyieket, de még egy rohadt fagyit sem tudtak kérni...)

Az a nagy büdös helyzet kedves Zoltanus88, hogy egész Európában nincs meló, főleg a 35 alattiak körében. Az egész EU fuldoklik a korrupciótól és a nepotizmustól, mindenki tolná a sz*rt a következő utáni generációra a fiatalok pedig azt hiszik, hogy ha kimennek idegenbe nyelvet tanulni, kapnak eur 5,000-es állást.
Saját példámból szemezgetve én azt tanácsolom neked, hogy ha jól beszélsz - de csak akkor - idegen nyelvet és hajlandó vagy pályát módosítani, akkor indulj neki a nagyvilágnak és megtalálod a számításaidat, hiszen értelmes, tettre kész vagy.
Én 3 évig voltam munkanélküli Mo.-on, mire rájöttem innen lépnem kell. Fél évig mosogattam, aztán most már jó ideje 2 vendéglátóipari egységet vezetek,s nagyon jó a kapcsolatom a helyiekkel,van közösségi élet, megbecsült ember vagyok, szeretem a munkám és már saját üzletemen is dolgozom.

Mindig is imádtam a történelmet - régész szerettem volna lenni - így vannak töri szakos haverjaim. Ne ess abba a hibába, mint ők. Itt Mo.-on politikához közel álló alapítványi pénzszivattyúk környékén sertepertélnek, egyre mélyebbre süllyedve a magyar mocsárban.

Nekem hányingerem lett a magyar valóságtól és nem voltam hajlandó kétes dolgokba belevágni, mivel párszor megégettem magam. A műszaki vezetői pozíció például abból állt, hogy sz*rnak a speckóra, a lényeg, hogy a jattos kör ki legyen fizetve az átadás-átvételt pedig te benyeled. Ahogy látom ez még mindig így megy.
Egy másik melóhelyemen földrajztanár volt a menedzser, a hobbija volt "mérnöknek lenni", ezért mindent szétb***ott, s a melóm 90%-a abból állt, hogy a sz*rt kellet utána takarítani. Ki akart csinálni, mivel a haveri jattos körének nem nyaltam, de egy korrekt összeggel le tudtam lépni - hála a jogász barátnőmnek...

Hobbiból programozok egyébként, sajna csak megbízásos történettel kaptam melókat, abból is elegem lett, hogy kaptam 8 kilát 4 havi megfeszített melóért, uazt pedig eladták 4 misiért.
Esélyem nem volt ilyen területen bejutni nagycéghez - kapcsolati tőke /állandó nyalás/ hiányában.
Az is jópofa volt, hogy németül is elég jól tudok (abból csak c1, angol az c2) és az itt tanyázó németes multiknak egy kamu interjúra sem kellettem. Persze a felvettek nagy része még angolul is csak b2 környékén produkált, de sebaj.
Egy cégnél irányítástechnikai területen dolgoztam mérnökként /omron plc-vel/, az tök jó volt, sajnos anyum halála miatt ott kellett hagyni, nem is találtam többet olyat...

Szóval ne ess abba a hibába, hogy egy idő után a társ. úgy kezel, mint egy börtönviselt embert, mert nincs munkád x éve. Esetleg erkölcsileg lenullázod magad pár lyukas garasért!
Nem kell rosszul érezned magad azért mert nem szabályozástechnikát tanultál. Saját tapasztalat, hogy a BME-n a humán műveltség kb. abból állt, hogy gőgösen, büszkén vallotta
"volt vmi Mátyás király meg vmi István..." amellett, hogy a fizika és a matek se nagyon ment sokaknak ,de ugyebár a "szakmai tárgyakra kell fókusználni, meeeee píízt keresni jöttünk..."
Fiatal vagy még, meglásd megtalálod a számításaid!
Drukkolok!
Ja, nem tudom miért de úgy látszik Mo.-on le kell nézni azt, aki zöldséget árul a piacon. Kint mindenki, aki tenni akar, megbecsült hasznos tagja a közösségnek. Eszükbe nem jut lenézni másokat. Miért is alakult így?

Piraeus 2013.05.17. 09:30:59

Jó. Találd ki mit akarsz és utána gyere vissza!
Az "állás kellene", az kb. annyi mint a "nő kellene".
Majd ha kitalálod, hogy mit akarsz, elhiszed magadról, hogy el is tudod érni és konkrét lépéseket teszel az ügy érdekében, akkor beszéljünk.

Ha meg emaileket akarsz hiábavalóan küldözgetni, akkor mégiscsak jobb lenne újra jelentkezni a telemarketinges céghez, mint a CV-det terjeszteni.

Bueice 2013.05.17. 09:31:54

Az van, hogy környezetmérnök szakmával sem lehet Budapesten SEM találni munkát. Pedig bármit elvállal a jógyerek, kivéve persze az eladommagamjópénzért projektet. Talán ezért nem kéne megkövezni. De hogy mérnökként ne találjon állást... nonszensz :(

Piraeus 2013.05.17. 09:35:21

@hot-spot: Nem vagy reális. Ismerek több olyan újságírót a Pázmányos öregdiákok között, akiknek sehova sem kellett belépni. Több ismert fiatal (vagy már nem is annyira fiatal, hehe...) riporter/szerkesztő a kertévékről, rádiókból vagy a közszolgálatból van közöttük és nem mennek le kutyába, ahogy sok kollégájuk. Egy dologban igazad van: sokszor fogják a fejüket és szívnak. De ez sajnos mindannyiunkkal így van mostanában.

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 09:41:55

@up2thebottom: Itt azért nézik le a zöldségárusokat és a takarítókat,mert ;
1-akik lenézik azoknak 8 általánosuk van
2-a takarítók és a szarpucolók közt sok a diplomás
Szóval ezért.:)

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 09:45:27

@Bueice: Én takarítónőként sem találok egy nyomorult állást sem,pedig az IQ-m 114,középfokú vég. van és olyan pizzát tudok csinálni,hogy betojsz!
Hja..és gyakorlott is vagyok már fél Bp-et kivakartam a koszból!
Még sem én takarítok a Szépművészeti múzeumban,hanem a 4 osztályos romák.
No.

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 09:51:24

Ha én a valódi önéletrajzomat írnám le egy munkaadónak,az dobna egy hátast és nem hinné el,hogy ilyen is van.
kb így nézne ki;

-betanított munka
-közért
-vasalónő
-lámpagyár
-kereskedelem
-gyes
-takarítás egész Bp-n
-kereskedelem minden létező területe
-üzletvezető
-saját üzlet vezető
-adminisztráció
-BKK HÉV JEGYELLENŐR (ez a legpikánsabb rész).DDD

kb ennyi lerövidítve.
Röhej.DDD

Bueice 2013.05.17. 09:56:34

@hot-spot:
Nem számít, hogy van-e diplomád.. de ha már letolta az x évet az egyetemen, ha már kifizettem a rengeteg zsét.. legalább valami polcrakodónak jó lehetne. De nem. Ahhoz túlképzett. Mindegy, menni kell innen az ótvarba. (Ja, anyanyelvi szinten beszél németül.. csak nincs pénze vonatjegyre sem :( ) Evvan.
(Pizzát én is kicseszett jó tudok... plusz könyvelő, statisztikus, könyvelő, közbeszerző, tervező és pályázatíró is vagyok.. azt' 2 év alatt 30 K-t csökkent a fizetésem :( )

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 10:03:52

@Bueice: Na,pont ez volt a legutolsó munkahelyemmel is a baj,hogy magasabb volt az IQ-m mint 60.Pedig de szerettem volna azt az állást....,de hát 2 nőnemű travi liba csoportvezetőnek nem tetszettem,mert nem vagyok 120 kilós és nem úgy nézek ki mint egy férfi.
És még a BKK -nál beszélnek ARCULATRÓL!!és hogy a jegyellenőrök képviselik a céget meg hasonló szánalmasságok.
Nézd meg milyen ellenőrök vannak a Hév vonalakon,de hát ezek kellenek.
A nagy test és az ostobaság mindenképp előny náluk.

Nekem is kel a pizza éppen.
Csinálok vagy 5 db-ot a család imádja, a párom meg mindenáron rá akar beszélni arra,hogy nyissak pizzériát.
Na de ilyen kiskereskedelmi volumen mellett biztos lenne a csőd.
Én is Németországba mennék ki,lehet hogy nyárra ki tudok majd jutni 2 hónapra valahogy.Gyárba,de legalább jól fizetne.

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 10:06:54

Zoltánnak üzenem még;
A HR-esnek volt egy elszólás a legutóbbi munkahelyemen.
Állítólag az sem jó,ha a teszt túl jól sikerül.

Bueice 2013.05.17. 10:07:37

@hot-spot:
BKK majdcsaknem ismeretlen (vidékilyány vagyok :))) ), de elég, ha szétnézek itt a városban.. jegyellenőröknek külön vizsga a rosszarcúságból, bárdolatlanságból, seggfejségből.
Pizza.. majd esetleg a hosszú hétvégén/hételején.. amúgy valami jó kis székelykáposzta... mer' rég volt már, nagyon :)))
Legyen szép napod!

I_Isti 2013.05.17. 10:11:38

@hot-spot:
"-kereskedelem minden létező területe" ja, aztán elmész egy "céghez" ahol a sales managerek soha a büdös életbe semmit az ég világon senkinek nem lennének képesek eladni, de azért osztják az észt, mer' abból sok van nekik...

Bueice 2013.05.17. 10:18:34

@hot-spot: Ja, még valami. Volt vagy két hetet egy olyan "addelazanyádat" cégnél. Címlistát kaptak, azokat kellett hívogatni. Jógyerek kifogott egy rokkantnyugdíjas asszonykát... valami nyugdíjelőtakarékossági lakossági terméket kellett volna rásózni. Néni mondja, hogy ő nagyon szívesen, de a 27 K nyugdíjából a gyógyszereit se tudja kiváltani. Gyerek tiszteséges, elköszön, minden jót kíván, telefon le. Gyerek főnöke (kinyalt pi&a, strassz a fogán, de a cipője lyukas) aszongya gyereknek, hogy miért nem beszélted rá, én két forintért az anyámat eladom. Na, akkor neki ott volt az elég. Kispi&a meg adjon el annak azt, akinek és amit akar. Onnan menekülőre fogta a kölkec :((

hot-spot (törölt) 2013.05.17. 10:19:02

@I_Isti: Én nyugodtan elmondhatom magamról,hogy a kereskedelem minden létező területét bejártam és gigantikus tapasztalatot szereztem minden területen (online is,saját üzletben is).Továbbá a marketing sem ismeretlen számomra és nagyon kreatív vagyok,DE(!)
-Saját bőrömön kellett tapasztalnom,hogy ha egy országban megszűnik a belső fogyasztás létezni,akkor NINCS az a marketinges,aki ezen tudna segíteni bárhogy is.Manapság a marketing a REMÉNYKEDŐ eladókra és üzlet és cégtulajdonosokra épülő iparág,ami magára a REMÉNY-re épül.
Nem a valóságra.

idefix 2013.05.17. 10:50:32

Fehérvári IBM-be mindig van felvétel, itt told be ide az önéletrajzod. IT tudás se nagyon kell. Pannonjob-nál próbálkozhatsz, a fizu eleinte nem túl jó, de aztán alakul!

gabcigirl 2013.05.17. 10:50:34

@midnight coder:

Ez egy dolog-de azért be kell látni, hogy nem fognak tömegek mérnöknek, infósnak + könyvelőnek tanulni, ha affinitásuk fenti területekhez 0-val egyenlő.

Azért, mert a sajnálatos túlképzés miatt sokaknak nem jött be az élet, van egy réteg, akinek igenis a fenti pályák valók és tudományos munkával, publikációkkal, könyvírással szép karriert tudnak majd befutni.

desw 2013.05.17. 11:04:09

@lokotus:

"Elég magas szinten van az, hogy na igen, Ő azért programozó, mert óriási tehetsége van."

Ritka kivételektől eltekintve egy álmodozó bölcsészből vagy művészlélekből soha nem lesz jó programozó vagy mérnők, és ez fordítva is igaz.

"Ez olyan, mint a vezetés.. 95% rutin kérdése, ezer emberből egy nem tud megtanulni vezetni..."

"Nagyon kevés az olyan bölcsész, aki azért ment annak, mert jó benne. Ez a többségnek egy menekülő pálya..."

Ezért nagyon káros az ingyenes felsőoktatás, mert ezzel csak elveszteget a fiatal 4-8 évet. (az állambácsi meg kidobál az ablakon százmilliárdokat évente). Így nem 18 évesen kell szembenézni a nyers munkaerőpiaci kereslettel, hanem 25 évesen.

Mária 2013.05.17. 11:06:22

"Költői kérdés: hogyan próbáljon megállni egy magyar fiatal a saját lábán, ha nem kap semmilyen támogatást és nem tud azonnal elhelyezkedni, miután kijött az iskolapadból?"

*

Költői viszontkérdés:

"Ki mondta, hogy ellenkezés nélkül bele kell simulnod a Fidesz-rezsimbe, meg kell törnöd, el kell szürkülnöd és fel kell adni minden, átlagos épkézláb európai ember számára játszva megvalósítható célodat?

Költői javaslat:

Ne dolgozni akarj! Pénzt akarj keresni!

Ne vállalj el minden szir-szar munkát! Miért gazdagodnának mások a tudásodból és a kiszolgáltatottságodból?

Cariotis 2013.05.17. 11:07:26

Tudnek meselni en is, hogy almaim feladasa utan hogyan alltam ujra talpra, javasolnam neked is, hogy nezz ki egy iranyt, epitsd a kapcsolatokat kozben, na de ne massz kozben senki nyakara. Mindenkeppen egy olyan irany kell egyebkent, ahova bekerulhetsz kezdonek, van jovoje es van benne penz. Ilyen tipikusan pl az IT. Lenne is par otletem ilyesmire. Mindenesetre a legfontosabb, hogy szedd ossze magad es egy tokos gyereknek lassanak, anelkul tudhatsz barmit, senkinek se adod el magad. Ahogy igy van ez a munkaval magaval is, nem az jar jol sose, aki jol dolgozik, hanem aki jol beszel a munkajarol...

Mária 2013.05.17. 11:18:54

@hot-spot:

"Teljesen mindegy milyen végzettsége van egy embernek akkor,ha olyanok töltenek be pozíciókat,akiknek a végzettsége meg sem közelíti azt,ami az előírás.Az ország telistele van, bratyikkal és mutyikkal a legalsóbb szintekig,az utolsó portásig bezárólag!"

Így igaz.

Épp tegnap nyilatkozta valamelyik narancsökör, hogy NEM LEHET BIZONYÍTANI, hogy a trafiknyertesek, mint pölö a csöcsös tévékettős időjárás-felolvasó liba, vagy a Megasztáros bájgúnár rosszabbul tud elvezetni egy trafikot, mint azok, akik évtizede abból élnek, azt csinálják.

Mint ahogy a földmutyis műkörmösök is milyen szépen elboldogulnak a mezőgazdaságban.

gabcigirl 2013.05.17. 11:27:49

@up2thebottom:

Zöldségest lenéééézni??? A környékbeli volt boxolóbajnok napi milla körüli lét söpör be pár zöldségesboltjából:S

Piraeus 2013.05.17. 11:28:30

@apanna: Neked is szép napot! Kár hogy ennyi jött le az üzenetből.

apanna 2013.05.17. 11:51:13

Egy MLM szövegre ez épp frappáns válasz.
Te meg ha még nem vagy czepteres, jelentkezz tök alkalmas lennél rá....

Amúgy javaslom József Attila versének első versszakát, bár lehet, ebből sem jön le neked, milyen munka nélkülinek lenni:
Mondd, mit érlel annak a sorsa,
akinek nem jut kapanyél;
kinek bajszán nem billeg morzsa,
ki setét gondok közt henyél;
ültetne krumplit harmadába
s nincs szabad föld egy kapa se,
s csomókban hull a hajaszála
s nem veszi észre maga se?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.17. 11:53:14

@Zoltanus88: Jól értem, hogy nem tanári történész diplomád van? Történészre nem sok helyen van szükség és ahol igen, ott közalkalmazotti vagyis politikailag leosztott helyekről van szó. A kozigallas.gov.hu oldalon vannak a közalkalmazotti és köztisztviselői állások meghirdetve.

A logisztikai menedzser képzés mesterszak vagy OKJ?

Ha munkát keresel és nem tanítani szeretnél, akkor ezeket próbáld magadról hangsúlyozni:
- használható nyelvtudás (remélhetőleg nem latin vagy eszperantó nyelvvizsgád van...)
- tanulmányok mellett milyen nem fizikai munkáid voltak
- tudsz tanulni, nyitott vagy új dolgokra, hisz elvégezted az egyetemet és egy új képzést is elkezdtél

A pázmányos diplomától ne sokat várj, az elismertsége nem túl nagy, csak politikai okokból előny a közmédiában. Talán az informatikai kutatásaik említésre érdemesek. Azért ne csüggedj, a bölcsész rész jobb, mint a Károli, ahol bezáratták a doktori iskolát...

A blogomban keresgélhetsz a munkalehetőségek között, például cikkek írása vagy egyéb szabadúszó munkák. A legtöbbhöz nem árt az angol nyelvtudás, de nem kell mindenhez.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.17. 11:56:24

@Zoltanus88: Persze a másik lehetőség, hogy megfelelő kezdőtőke esetén indítasz egy saját vállalkozást.

Szocio guy 2013.05.17. 11:59:15

Szerintem csak azt csináld, amit szeretsz! Igazán abban lesz sikered, amire születtél.

Természetesen mellette a megélhetéshez dolgozni kell valami alantasabbnak tűnő munkát, amelynek tapasztalata majd később, a valódi hivatásodban kincseket fog érni.

Az új dolgok születése fájdalommal jár, de vannak szerencsétlenek, akiknek nem jut a fájdalomból, és nevük örökre elvész a vasárnapi ebédek utáni szürke veszekedések feneketlen tavában.

Büszkén kioktat a pénzkeresetről, de majd rá fogsz jönni, hogy mind az, ami érték, pénzzel nem megvehető. Ezzel nem azt mondom, hogy ne becsüld azt, mint ahogy becsülnöd kell az összes eszközt, ami az életet és munkánkat segíti. Csak ne magasztald többre, mint a tollat, amivel írsz.

youtu.be/GO55GtXz8qA

sanche_ 2013.05.17. 12:14:16

@desw: "Ritka kivételektől eltekintve egy álmodozó bölcsészből vagy művészlélekből soha nem lesz jó programozó vagy mérnők, és ez fordítva is igaz."

Én mesének tartom ezt az álmodozó bölcsész dolgot... Nagyon, nagyon ritka az ilyen "tipikus" bölcsész... Csak ezt rámondják mindenkire, aki nem hajlandó előre gondolkodni és a rendszer még támogatja is, hogy "te humán alkat vagy" A lófüttyöt az! Kevés az olyan ember, akinek TÉNYLEG nem való úgymond reál-szerű foglalkozás.

A mérnök sem egy kaszt, a mérnökök is szeretnek kirándulni, szeretik a gyerekeiket és szeretnek álmodozni,olvasni, nem kevesebben, mint az úgynevezett bölcsészek közül.

"Ezért nagyon káros az ingyenes felsőoktatás"
Ezzel én is egyetértek. Első lépésben a természettudományos órákat ugyan akkora óraszámban kéne tanítani(nem nagyobb anyaggal!), megfelelő tanárokkal, mint a humán tárgyakat. És nem biztos, hogy a mateknak kéne feltétlen lennie a legnagyobb reál tárgynak.

Ha ez megvan legyen a felsőoktatás pénzes, legyen aktuálisan arányos ahhoz, hogy mennyire lehet az adott területen elhelyezkedni. Pl mérnököknek legyen jelképes, mert nagyon esélyes, hogy el fog helyezkedni és hogy itt fog dolgozni(vagyis megéri az államnak). A legelvontabb, legkeményebb, legpiacképtelenebb bölcsész szakok meg legyenek a legdrágábbak.
Aztán X év hazai munkával az állam visszafizetheti a költségeket, ha szakterületén belül helyezkedik el(ezt nehéz ellenőrizni) akkor akár az egészet.

up2thebottom 2013.05.17. 12:53:20

@hot-spot: Itt a lényeg. Egy normális társadalomban nem az az elsődleges,
hogy mennyi zsét tudok összetarhálni, meg kinek a hátán kell felkapaszkodnom, hogy tudjam fizetni a havi 3-5 kilás törlesztőt, hanem felelős értelmiségiként hogyan tudok
- a közösségem szolgálatára lenni
- értéket adni és kapni

Pár ezer km-rel arrébb már rájöttek arra, hogy ha a többieket lenyomom/(hagyom megrohadni) a sz*rba(n) azzal már középtávon én is kegyetlenül megszívom. Itt is komoly problémába fut bele az ún mo.-i felelőtlen értelmiség. Innen ered a gőg is...

@P Salvatore:
www.youtube.com/watch?v=qENtG_83QXY
:)

@lokotus:
Imádom ezt a nagyon egyszerű világnézetet. (if then szerkezetes)
A 360 fokból lát kábé 10 szögpercet aztán abból levezet mindent me' érkezik a számlára havonta x és ez visszajelzés számára, hogy akkor a világ is így működik.

Az ilyen típusú embereknek szoktam ajánlani, hogy az ember anatómiáját át kéne strukturálni. Dolgozzon rajta. Mijjafacnak az a sok szerv? Adhatnátok ip-címeket pár szervnek f*cnak neuron-hálózat, ipv6-tal, menjen optikán az info 256 bites AES-sel!
Besz***ok! :-)
Tudom törit meg magyart se kell tanulni me' - ezt még a hülye is tudja - abbó' nem lesz pííííz

Majd 30 év múlva szóljatok mire jutottatok az android 19.2-es verziójával mikor 9 mrd ember tömne a képébe némi H2O-t meg pár nem mesterséges molekulát, az 50000%-os GDP-arányos adósságszint mellett! :-)

Te meg békésen nyomogatod a pöcsödbe épített trackball-t és nézed a holo_IDE felületét.

Innen már csak egy lépés, hogy a fejlődés nem áll meg mert milyen kib***tt fejlettek vagyunk má' me van eszápénk meg 4g-nk aztán segghülye egyiptomiak meg olyan primkók voltak, hogy csak piramisokat tudtak építeni ahelyett hogy államilag támogatott hitelből felpörgették volna az építőipart munkahelyeket és némi jattot teremtve + növelve ezzel az újraválasztási esélyeket és elősegítendő a meglévő rendszer konzerválását...
:) :) :)

Piraeus 2013.05.17. 13:04:10

@apanna: Ha te MLM-es szöveget látsz abban amit leírtam, akkor megértem amit írtál. És sajnálom.

Egészen konkrétan javasoltam neki, hogy vegye fel a kapcsolatot az öregdiák-társaival. Ők is ott vannak a Facebookon, csak venni kell a fáradtságot rá, hogy rákeressen. De ha nem megy, segítek: www.facebook.com/groups/pazmanyklub/

Azt is komolyan gondoltam, hogy máshogy álljon az egészhez, találja ki mi a célja. És azt is, hogy a fenti írás semmire nem való azon kívül, hogy könnyítsen a lelkén.

Voltam munkanélküli.

Amit írtál az nem frappáns, hanem kritikán aluli.

up2thebottom 2013.05.17. 13:06:27

Komolyan annyira gáz a legtöbb ember. Fel se fogja, hogy mi zajlik körülötte.
Ez a szerencsétlen fiatalember nem azért nyavalyog a neten mert nem keresi magát sz*rrá, hanem mert óriási csalódás érte.

Azt hitte, hogy a társadalom igényt tart rá - leginkább mivel az idejét is hajlandó volt áldozni rá, hogy kiemelkedjen az átlagból.
Erre kap egy nagy sz*rcsimbókot mert még a szakmunkást 6 év alatt elvégző Józsika, akit a takarító Mancika vitt be a jujuj zrt-be és távoktatáson már 8 éve nyomja a mérnöki szakot a helyőpistai főiskola kihelyezett szakán oktatási szerződéssel, is legalább fizikai fenntartását fedezni tudja az apanázsból.

A srác nyilván azért ment töri szakra mert értéket tudna adni a közössége számára erre megkapja, hogy add_el_a_sok_sz*rt_oszt_kapsz_vmi_alamizsnát
oder
Józsika kiosztja, hogy ő egész nap az active directory-t basztatja és eddig mindig jött zsé a számlára ezé' ménem mindenki ezt csinálja és különben_is_a_világ_is_úgy_működik_mint a_WIN SERV. 2008 R f**ccom ha pedig nem akkor is

Elég gáz...
:-)

desw 2013.05.17. 13:06:30

@up2thebottom:
"Tudom törit meg magyart se kell tanulni me' - ezt még a hülye is tudja - abbó' nem lesz pííííz"

Tudja a jelenben alkalmazni a nép együgyű gyermeke a suliban bemagolt törit és irodalmat?? Látva a jelenlegi folyamatokat és a fő bűnösnek kikiáltott csoportokat (köcsög imf, köcsög eu, köcsög gazdagok, rohadt cigányok, szemét zsidók, ...) nem hinném!

"ahelyett hogy államilag támogatott hitelből felpörgették volna az építőipart munkahelyeket és némi jattot teremtve + növelve ezzel az újraválasztási esélyeket és elősegítendő a meglévő rendszer konzerválását...
:) :) :) "

És milyen oktatás kellene erőltetni ahhoz, hogy az ehhez hasonló kamu "gazdaságélékítést" nem szopja be bunkó Jóska 1 bites választópolgár?? Törit és irodalmat vagy matekot és gazdasági ismereteket??

Piraeus 2013.05.17. 13:09:38

fáradtságot = fáradságot
L nézést.

desw 2013.05.17. 13:12:39

@lokotus:
"Én mesének tartom ezt az álmodozó bölcsész dolgot..."
"Ezért nagyon káros az ingyenes felsőoktatás"

Tapasztalatom más mond, de nem fogunk összeveszni ezen!

"Ha ez megvan legyen a felsőoktatás pénzes, legyen aktuálisan arányos ahhoz, hogy mennyire lehet az adott területen elhelyezkedni. "

Akkor még mindig marad a elvándorlás kérdése, amit szintén meg kellene oldani. Nem kellene a haldokló nyugatnak képezni állami százmilliárdokból diplomásokat.

desw 2013.05.17. 13:14:04

@up2thebottom:

"Azt hitte, hogy a társadalom igényt tart rá - leginkább mivel az idejét is hajlandó volt áldozni rá, hogy kiemelkedjen az átlagból."

Igen, ez a hit, ahogy írod. A valóság más!

sanche_ 2013.05.17. 14:00:57

@up2thebottom:
Nagyon buta vagy és őszintén sajnállak, ha ez jött le neked.

Mint mondtam, vannak elszállt bölcsészek és elszállt mérnökök.

A kettő közt, -és ez a többség, csupán átlagos emberek vannak..Köztük mérnökök, orvosok, tanárok, titkárnők, mindenki. És ezek az emberek alkalmasak mindenre, ha kellő alázattal tanulnak. A te nagyon primitív világképed (és még te beszélsz szűk világnézetről, az eszem megáll!) arról szól, hogy aki nem bölcsész az születik arra az életre és kizárólag a számokban él és vegyjelekkel kommunikál a párjával, és az esküvőjét is kizárólag a természettudományiban hajlandó megejteni... Na ez a durva világkép.

Van aki azért megy történésznek, mert 5 éves kora óta átlátja egész Európa történelmi összefüggéseit. És mennyi ilyen van? Ezerből egy. Természettudományos helyekre sem a természettudós zsenik mennek kizárólag... És ha tetszik, ha nem, az a realitás, hogy van most olyan terület, amihez több ember kell és van amihez kevesebb. A baj ott van, hogy Magyarországon fordított arányban képezik az embereket...

És azt se mondja senki, hogy nem kell törit vagy magyart tanulni (te is egy nagy bölcsész lehetsz a nulla szövegértési képességeddel..), csak arról van szó, hogy az, aki igazán nem érzi, hogy különösen nagy szakértője lenne a történelemnek, se másnak, akkor ne a bölcsészetbe meneküljön, ha már menekül.

apanna 2013.05.17. 14:01:05

@Piraeus: Nem is akartam frappáns lenni.

mirx 2013.05.17. 14:45:31

Tessék megcsinálni valami vendéglátós gyorstalpalót, és elmenni külföldre. Nem szégyen a Mcdonaldsban, a Starbucks-ban vagy egy szállodában kávét csinálni embereknek. Megtanulsz egy idegen nyelvet, kapcsolatokat építesz, kitalálod, hogy mit lenne még kedved tanulni/csinálni, és összeszorított foggal, de megtanulsz egy lakóközösségben együtt élni idegenekkel (ez egyébként huszonévesen egész élvezetes tud lenni), és megszokni, hogy nem a Mama Hotel szolgáltatásai mossák a gatyát, és megtanulni csirkét sütni. Még sok időd van, de el kellene kezdeni kilépni a kényelemből.

mide 2013.05.20. 15:32:45

Te fiatalon itt nyavajogsz. A lehetőségek tárháza van a Te korosztályod előtt .Tudom ,még az élettapasztalat az hiányzik ,de a fiatalos lendület sok nehézségen átvisz !
Ne a környezetednek mutasd meg ,hogy ki vagy,mit tudsz és mennyit érsz !Csak Magadnak !
Felejtsd el a hagyományos munkahelyeket, hisz azok is a piramis elv alapján épültek fel,amit nem akarsz csinálni !
Ültesd át a gyakorlatba azt amit az iskolába tanultál és ami ott megfogott! Gépészként-kisgépek javítása; növényvédősként-kertészkedés; bölcsészként-újságírást, ha hiszel magadban-és ez az első-akkor amibe belefogsz az sikerülni fog!
Írod : "szívesen lennék újságíró, publicista vagy részese valamilyen agytrösztnek".
Írjál cikkeket internetes oldalakra,írd le azokat a gondolatokat amelyek foglalkoztatnak, mondj róluk véleményt és
ha nem is azonnal,de azt veszed észre már felkérésre, honoráriumér csinálod !
Légy részese egy agytrösztnek,,de ezt Te hozd létre !Napoleon Hill szerint "mindenki úgy él és gondolkodik ,mint az őt körülvevő legtöbb ember" . Jelöld ki a célt, térképezd fel az odavezető utat,szerezd be azokat az eszközöket,melyek átsegítenek az akadályokon. Majd társaid is akadnak,akiket megtanítasz az addigi tudásodra és mire a csúcsra érsz ,tanulsz annyit(és keresel is),hogy már nem vágyódsz "agytrösztbe" ,nem akarsz másoknak bizonyítani !
59évesen,mezőgazdasági gépész végzettséggel vagyok 8 éve munka nélkül !
Munkahely keresésben kimerítettem az összes lehetőséget. Végül az interneten találtam egy felhívást távmunkára. Mivel időm (sajnos)volt,a sok tucat lehetőséget végig néztem ,és kiválasztottam a legjobbnak tűnőt.Ennyi idősen kicsit nehéz volt megtanulni azokat a lehetőségeket , amit a számítógép és az internet nyújt, de nem bántam meg!
A 21.század szakmájának köszönhetően, és az általa nyújtott lehetőségek segítségével ,már nem érdekel,a hagyományos munkahely és a vele megszerezhető nyugdíj! Most már tudom, mi az anyagi függetlenség ,a szabadság !
Most ezt csinálom , segítek másoknak elérni azt ,amit én elértem.
Megmutatom azokat a lehetőségeket másoknak, melyekkel elindulhatnak Ők is a szabad ,anyagi függetlenséget biztosító jövőjük felé .
És a végére még egy idézet Napoleon Hill-től: "Ne várj, a legjobb alkalom soha nem fog elérkezni. Kezdj hozzá ott, ahol éppen most vagy, és használj bármilyen eszközt, ami csak a kezedbe kerül, hiszen a legjobb szerszámokat útközben úgyis meg fogod találni."
süti beállítások módosítása